Τα 4 λάθη που «σκοτώνουν» τη μπαταρία του αυτοκινήτου

Τα 4 λάθη που «σκοτώνουν» τη μπαταρία του αυτοκινήτου
Το κρύο ταλαιπωρεί τις μπαταρίες των αυτοκινήτων, συχνά όμως φταίμε και εμείς οι ίδιοι με τα λάθη μας, όταν αδειάζουν και μας αφήνουν στη μέση του δρόμου.

Οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση των μπαταριών των αυτοκινήτων μας. Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη τον χειμώνα, επειδή τότε καλείται να ανταποκριθεί η μπαταρία στην αυξημένη κατανάλωση ενέργειας από μια σειρά συστημάτων, όπως η θέρμανση, τα φωτιστικά σώματα, το θερμαινόμενο παρμπρίζ, κλπ. Ακόμη χειρότερα βέβαια, αν διαθέτει το αυτοκίνητό μας και άλλα έξτρα, όπως θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι ή θερμαινόμενους καθρέπτες.

Το αποτέλεσμα είναι να μένουν κατά κόρον τον χειμώνα τα αυτοκίνητα από άδεια μπαταρία και να μην παίρνει εμπρός ο κινητήρας τους. Είναι ενδεικτικό, ότι η άδεια μπαταρία αποτελεί τον πιο συνηθισμένο λόγο κλήσης της οδικής βοήθειας την πιο κρύα εποχή του χειμώνα. Δεν πρόκειται πάντως για κάποιο νομοτελειακό φαινόμενο. Αντιθέτως μπορούμε να προλάβουμε τέτοιες καταστάσεις, αν αποφύγουμε ορισμένα πολύ διαδεδομένα λάθη, όπως τα τέσσερα που ακολουθούν.

Κάνουμε μόνο μικρές διαδρομές

Η διαδικασία εκκίνησης ενός κινητήρα, ζορίζει τη μπαταρία, επειδή καταναλώνει πολλή ενέργεια για να τον βάλει εμπρός . Αν κάνουμε μόνο μικρές διαδρομές, δεν προλαβαίνει να φορτιστεί η μπαταρία τόσο, ώστε να αναπληρώσει τη χαμένη ενέργεια. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο αν έχουμε βάλει σε λειτουργία ενεργοβόρα συστήματα, όπως το θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ και τον κλιματισμό για να ξεθολώσουν τα τζάμια. Για να μην αδειάσει, συνιστάται να πραγματοποιούμε περίπου κάθε δύο εβδομάδες τουλάχιστον μία διαδρομή άνω των είκοσι χιλιομέτρων σε ελεύθερο δρόμο. Αν δεν είναι κάτι τέτοιο εφικτό, καλό είναι να ελέγχουμε τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας με κάποια ειδική συσκευή που μπορούμε να προμηθευτούμε σε καταστήματα με αξεσουάρ αυτοκινήτων ή απλά να επισκεφτούμε ένα ηλεκτρολογικό συνεργείο.

Σπαταλάμε ενέργεια χωρίς λόγο

Η ασφάλεια έχει φυσικά απόλυτη προτεραιότητα. Συχνά ωστόσο αμελούμε να απενεργοποιήσουμε έγκαιρα διάφορα συστήματα, αν και έχουν ολοκληρώσει τη δουλειά τους είτε πρόκειται για το θερμαινόμενο παρμπρίζ, είτε για τον ανεμιστήρα στη μεγάλη σκάλα, είτε για τους θερμαινόμενους καθρέπτες και τα θερμαινόμενα καθίσματα, που υπάρχουν πλέον σε σημαντικό αριθμό νέων αυτοκινήτων. Ιδιαίτερη προσοχή συνιστάται στα φώτα, γιατί αν τα ξεχάσουμε αναμμένα τη νύχτα, θα μας περιμένει μία δυσάρεστη έκπληξη την άλλη μέρα το πρωί. Ευτυχώς, το συγκεκριμένο πρόβλημα έχει αντιμετωπιστεί με επιτυχία στα οχήματα νέας γενιάς, όπου τα φώτα σβήνουν αυτόματα λίγα λεπτά αφότου βγάλουμε το κλειδί από τη μίζα.

Δεν καθαρίζουμε τη μπαταρία

Πολλοί θεωρούν ότι η μπαταρία προστατεύεται αποτελεσματικά επειδή βρίσκεται κάτω από το καπό, ωστόσο η αλήθεια είναι ότι πιάνει υγρασία και σκόνη. Το συγκεκριμένο μείγμα προκαλεί διαρροή ρεύματος και η μπαταρία αδειάζει αργά, αλλά σταθερά μέχρι να μείνει το αυτοκίνητο και να μην παίρνει εμπρός. Για να το προλάβουμε, πρέπει να ελέγχουμε τακτικά τους πόλους και τις ενώσεις της μπαταρίας με τα καλώδια και φυσικά να φροντίζουμε να παραμένουν συνέχεια καθαρά.

Αγνοούμε τις προειδοποιήσεις

Η μπαταρία ενός αυτοκινήτου δεν αδειάζει απότομα, αλλά πρόκειται για μία σταδιακή διαδικασία με προειδοποιητικές ενδείξεις. Χαρακτηριστικά σημάδια μιας αδύναμης μπαταρίας είναι τα φώτα που τρεμοπαίζουν όταν ανάβουμε τη μηχανή ή ένας κινητήρας που ζορίζεται να πάρει εμπρός. Υπάρχει και ένα τεστ για να ελέγξετε την κατάσταση της μπαταρίας σας. Γυρίστε το κλειδί μέχρι να λειτουργήσει η μίζα, χωρίς όμως να βάλετε μπρος τον κινητήρα και ανάψτε ακολούθως τα μεσαία φώτα πορείας. Αφήστε τα φώτα αναμμένα και αν διαπιστώσετε ότι μετά από λίγο αρχίζει και πέφτει η έντασή τους, τότε αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία του αυτοκινήτου σας βρίσκεται σε κακή κατάσταση και χρειάζεται φόρτιση ή αντικατάσταση με καινούργια.

  • Εμφανίσεις: 787

Lada Niva Legend Van Pick – up: Επαγγελματική υπόθεση

Lada Niva Legend Van Pick – up: Επαγγελματική υπόθεση
Η Lada δημιούργησε επαγγελματικές εκδόσεις του σκληροπυρηνικού Niva με ενισχυμένη ανοιχτή και κλειστή καρότσα, αλλά και μονοκάμπινο ή διπλοκάμπινο αμάξωμα.

Η απόφαση της Μόσχας να εισβάλει στην Ουκρανία, οδήγησε στο εμπορικό μποϊκοτάζ της Ρωσίας, που είχε ως συνέπεια την επανέναρξη της παραγωγής του Lada Niva για να καλυφθούν τα κενά της εγχώριας αγοράς. Η παραγωγή του cult οχήματος εκτός δρόμου άρχισε πάλι τον Ιούνιο του 2022 με αυτοκίνητα, που διαθέτουν μόλις τα απαραίτητα λόγω της μεγάλης έλλειψης ανταλλακτικών και εξαρτημάτων.

inivavan2

Η έκδοση με ανοιχτή πίσω καρότσα είναι η πιο απλή της γκάμας.

Τώρα επανέρχεται η Lada δριμύτερη προσφέροντας από τις αρχές του 2023 το επαγγελματικό Niva Legend Van (LCV). Η ονομασία Van ξεγελά, γιατί δεν πρόκειται για κάποιο κλασσικό κλειστό βανάκι , αλλά για ένα ανοιχτό ημιφορτηγό Pick – up με υπερκατασκευή. Πρόκειται για μία φτηνή και έξυπνη λύση, αφού η Lada διέθετε ήδη στη γκάμα της ένα τέτοιο Pick – up και τώρα πλέον μπορεί να απευθυνθεί με το Niva Legend Van σε ένα πολύ ευρύτερο επαγγελματικό κοινό.

Μεγάλη γκάμα εκδόσεων

Το ελαφρύ επαγγελματικό Niva Legend Van κυκλοφορεί ως μονοκάμπινο και διπλοκάμπινο, με τα πίσω καθίσματα να προσφέρονται για κοντινές μετακινήσεις (π.χ. προσωπικού) και όχι για πολύωρα ταξίδια, άρα μιλάμε για ένα μοντέλο με αυστηρά χρηστικό χαρακτήρα, χωρίς lifestyle φιλοδοξίες.

inivavan3

To κόκπιτ είναι ίδιο με του επιβατηγού Niva και περιλαμβάνει αιρ-κοντίσιον στον έξτρα εξοπλισμό.

Το μήκος της καμπίνας και της υπόλοιπης καρότσας διαφέρει ανάλογα με την έκδοση, ωστόσο το μεταξόνιο παραμένει ίδιο σε όλες τις περιπτώσεις, ενώ η πιο συμπαγής εκδοχή είναι 20 εκατοστά μακρύτερη από το πεντάθυρο Niva και φτάνει τα 4,44 μ. μήκος.

Με ενισχυμένες αναρτήσεις

Κάτω από το μπροστινό καπό βρίσκεται ο βασικός βενζινοκινητήρας του Niva με 1,7 λίτρα χωρητικότητα και 83 ίππους ισχύ, που συνδέεται με ένα απλό, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Ο εμπρός άξονας διαθέτει ενισχυμένα ελατήρια, ενώ ενισχύσεις έχουν γίνει και στον πίσω άξονα. Επίσης οι δύο άξονες διαθέτουν πλέον αυτόματα μπλοκέ διαφορικά και μία κοντή σχέση 4,1 προς 1, ώστε να μπορεί να κινείται η επαγγελματική εκδοχή του Niva σε δύσκολα εδάφη μεταφέροντας ακόμη και βαριά φορτία.

inivavan4

Η έκδοση ψυγείο είναι η ακριβότερη και κοστολογείται γύρω στα 22.800 ευρώ.

Η γκάμα των υπερκατασκευών είναι μεγάλη και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έκδοση με σκληρή αφαιρούμενη οροφή και μία άλλη με ψυκτικό θάλαμο, κλπ. Η χωρητικότητά τους ποικίλλει, πάντως στη μακριά έκδοση μπορούν να μεταφερθούν δύο ευρωπαλέτες.

Πολύ ακριβότερο από το 5θυρο Niva

Η Lada αναφέρει για το επαγγελματικό της μοντέλο, που κατασκευάζεται από τη θυγατρική της VIS-Auto, ότι πιάνει τα 110 χλμ./ώρα ως ανώτατη ταχύτητα και ότι καταναλώνει κατά μέσο όρο 12 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

inivavan5

To ρωσικό μοντέλο λανσάρεται και μονοκάμπινο, εκτός από διπλοκάμπινο.

Οι τιμές ενός καινούργιου Lada Niva Legend Van κυμαίνονται μεταξύ 17.000 ευρώ και περίπου 22.850 ευρώ για την τετρακίνητη εκδοχή. Και μπορεί να φαίνονται σχετικά λογικές, ωστόσο είναι πολύ υψηλότερες από εκείνες ενός πεντάθυρου Niva, που κοστίζει από 10.600 ευρώ και βέβαια υπερβολικά ακριβές με βάση τις απλές προδιαγραφές του επαγγελματικού οχήματος. 

  • Εμφανίσεις: 965

Crash Test: Τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα του 2022 σε 6 κατηγορίες

Crash Test: Τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα του 2022 σε 6 κατηγορίες
Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP υπέβαλε πέρυσι 66 νέα μοντέλα σε απαιτητικά Crash Tests και εμείς παρουσιάζουμε τον νικητή σε κάθε μία από τις 6 επιμέρους κατηγορίες.

Πάνω από 25 χρόνια πραγματοποιεί ο ανεξάρτητος οργανισμός οδικής ασφάλειας EuroNCAP Crash Tests, για να αξιολογήσει τα επίπεδα προστασίας που προσφέρουν τα αυτοκίνητα. Οι ειδικοί του EuroNCAP βαθμολογούν την προστασία των ενηλίκων και των μικρών επιβατών, την αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, αλλά και το πόσο επικίνδυνο μπορεί να αποδειχθεί ένα όχημα, όταν συγκρουστεί με πεζό.

Τα αυτοκίνητα που αποτυγχάνουν στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP κυκλοφορούν χωρίς πρόβλημα στο δρόμο, επειδή έχουν περάσει τα προβλεπόμενα από τις ευρωπαϊκές Αρχές Crash Tests, ωστόσο η αποτυχία συνιστά πλήγμα στην εικόνα τους και επηρεάζει αρνητικά τους υποψήφιους αγοραστές. Αντιθέτως, οι καλές επιδόσεις στα Crash Tests του οργανισμού EuroNCAP λειτουργούν θετικά για την εμπορική πορεία ενός καινούριου ή ανανεωμένου μοντέλου.

EuroNCAP - Crash Tests: Θεαματική βελτίωση για τα κινέζικα μοντέλα

Το 2022 πραγματοποίησε ο EuroNCAP 66 δοκιμές πρόσκρουσης, δηλαδή περισσότερες από ποτέ στη διάρκεια ενός χρόνου. Τα αυτοκίνητα χωρίζονται σε έξι κατηγορίες, στις τρεις από τις οποίες πρώτευσε ένα Tesla, ενώ την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων έλαβαν συνολικά 51 μοντέλα. Μεταξύ των μοντέλων που πρώτευσαν πέρυσι συναντούμε και οκτώ οχήματα κινεζικής κατασκευής, που ανατρέπουν την άποψη ότι τα αυτοκίνητα τέτοιας προέλευσης είναι φτηνιάρικα και επικίνδυνα σε περίπτωση σύγκρουσης.

Η επιτυχία των Κινέζων γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, αν συνυπολογίσουμε ότι τα σημερινά Crash Tests του EuroNCAP έχουν γίνει πολύ δυσκολότερα και με αυστηρότερες προδιαγραφές σε σχέση με το παρελθόν. Είναι ενδεικτικό, ότι ένα μοντέλο που είχε αξιολογηθεί πριν περίπου μία δεκαετία με πέντε αστέρια, θα λάμβανε τώρα μόνον δύο ή –στην καλύτερη περίπτωση- τρία.

Ας δούμε λοιπόν ποιο αυτοκίνητο πρώτευσε στα περσινά Crash Tests ανά κατηγορία.

Πολυτελείς λιμουζίνες: Τesla Model S

{https://youtu.be/AD5ozzMzbHA}

Η ναυαρχίδα της Tesla κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία των λιμουζινών πολυτελείας, λαμβάνοντας το 94% των βαθμών στο κεφάλαιο της προστασίας των ενηλίκων επιβατών, το 91% στην προστασία των παιδιών επιβατών, το 85% στην προστασία των πεζών και το 98% στην πληρότητα και αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.

Μεγάλα Oικογενειακά: Hyundai Ioniq 6

{https://youtu.be/zSzYERgFsX8}

Η οικογενειακή μπερλίνα της κορεάτικης μάρκας θα λανσαριστεί στην αγορά το επόμενο διάστημα και κατέκτησε τη νίκη στην κατηγορία της συγκεντρώνοντας το 97% των βαθμών στον τομέα προστασίας των ενηλίκων επιβατών, 87% στην προστασία των παιδιών επιβατών, 66% στην προστασία των πεζών και 99% για την άριστη απόδοση των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.

Μεγάλα SUV: Wey Coffee 01

{https://youtu.be/ssNjpoaoUeg}

Για πρώτη αξιολογήθηκε κορυφαίο στα Crash Tests της κατηγορίας μεγάλα SUV ένα κινέζικο μοντέλο και πιο συγκεκριμένα το Wey Coffee 01 του ομίλου Great Wall. Για να το πετύχει συγκέντρωσε το 91% των βαθμών στην αξιολόγηση της προστασίας των ενηλίκων επιβατών, 87% στην προστασία των παιδιών επιβατών, 79% στην προστασία των πεζών και 94% στο σκέλος των υποστηρικτικών συστημάτων του οδηγού.

Μικρά SUV: Tesla Model Y

{https://youtu.be/dKaN3f2zmCQ}

Στη δημοφιλή κατηγορία των compact SUV θριάμβευσε το Tesla Model Y κατακτώντας το 97% των βαθμών κατά την αξιολόγηση της προστασίας των ενηλίκων επιβατών και το 87% στην προστασία των παιδιών, 82% στην προστασία των πεζών και 98% όσον αφορά στα συστήματα υποστήριξης του οδηγού.

Μικρά Οικογενειακά: Ora Funky Cat

{https://youtu.be/xLXhEmr5fFA}

Νικητής στα μικρά οικογενειακά μοντέλα το κινέζικο Ora Funky Cat με ρετρό σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, τα οποία παραπέμπουν στον θρυλικό Σκαραβαίο της Volkswagen. Οι επιδόσεις του ήταν εξαιρετικές για ένα μικρό αυτοκίνητο, καθώς συγκέντρωσε το 92% στην προστασία ενηλίκων επιβατών, 83% στο αντίστοιχο κεφάλαιο για τα παιδιά επιβάτες, 74% στην προστασία των πεζών και 93% για την απόδοση των υποβοηθητικών συστημάτων του οδηγού.

Ηλεκτροκίνητα οχήματα: Tesla Model S

Tesla Model S, crash test, euroncap

Διπλή νίκη για το αμερικανικό sedan, καθώς μετά την κατηγορία των πολυτελών λιμουζίνων πρώτευσε και σε εκείνη των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων με άλλη βαθμολογία λόγω διαφοροποίησης των κριτηρίων αξιολόγησης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση συγκέντρωσε το 96% των πιθανών βαθμών στην προστασία των ενηλίκων επιβατών και το 91% στην προστασία των παιδιών επιβατών, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 76% στην προστασία των πεζών και 80% στο κεφάλαιο των υποστηρικτικών συστημάτων για τον οδηγό.

  • Εμφανίσεις: 745

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

ΗΠΕΙΡΟΚΑΤ ΑΕ - Ηπειρωτική Κατασκευαστική Α.Ε.
Σ' αναμμένα Κάρβουνα
ACS ...σημαίνει courier
Ασφάλειες Γεωργιάδης - HG Brokers SA
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline