Πώς λειτουργούν τα μπουζί;

Τα μπουζί βρίσκονται στον θάλαμο καύσης και παράγουν ηλεκτρικούς σπινθήρες, με τη βοήθεια του ρεύματος υψηλής τάσης, προκαλώντας την ανάφλεξη του μείγματος αέρα καυσίμου. Έχουν μικρό μέγεθος, αλλά τεράστια σημασία για τη λειτουργία του κινητήρα. Διαθέτουν ένα μεταλλικό ηλεκτρόδιο, το οποίο διαπερνά το κέντρο ενός κεραμικού μονωτικού υλικού. Στο κάτω μέρος του τελευταίου, υπάρχει ένα περίβλημα επίσης από μέταλλο, που βιδώνει στην κεφαλή των κυλίνδρων.

autodoc

Εικόνα των μπουζί με antallaktikaexartimata.gr

Στην άκρη του κάτω τμήματος του περιβλήματος απο μέταλλο, υπάρχει κολλημένο ένα άλλο ηλεκτρόδιο. Ανάμεσα στα άκρα των δύο ηλεκτροδίων υπάρχει ένα διάκενο.Το ρεύμα υψηλής τάσης που παρέχει ο πολλαπλασιαστής στο αυτοκίνητο διαπερνά το κεντρικό ηλεκτρόδιο και υπερπηδά το διάκενο, δημιουργώντας τον σπινθήρα. Για να αποδίδει ο κινητήρας, ο σπινθήρας θα πρέπει να είναι ισχυρός, ώστε να αναφλέγεται αποτελεσματικά το μείγμα αέρος καυσίμου.

Πότε πρέπει να αλλαχθούν τα μπουζί;

Οι ειδικοί συστήνουν η αντικατάση να γίνεται 1 φορά κάθε χρόνο στο ετήσιο σέρβις του αυτοκινήτου σου. Ωστόσο, δεν λείπουν και αυτοί που εκτιμούν πως μια αντικατάσταση ανά 15.000 χιλιόμετρα είναι εξίσου σωστή για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των μπουζί. Υπάρχουν, βέβαια, και περιπτώσεις που απαιτείται αλλαγή νωρίτερα, αν προκύψουν προβλήματα στον κινητήρα, όπως:

  • υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου από την προβλεπόμενη
  • δυσκολία εκκίνησης κινητήρα
  • σκασίματα κινητήρα.

Οι παραπάνω ενδείξεις ενδέχεται να συνδέονται και με άλλα προβλήματα του κινητήρα και για τον λόγο αυτό συστήνεται να γίνει πρώτα ένας οπτικός έλεγχος των μπουζί, αφού αφαιρεθούν από τον κινητήρα, για να διαπιστωθεί αν εκεί υπάρχουν φθορές. Η κατάσταση της πλευράς με το σπείρωμα που εφαρμόζει στην κεφαλή των κυλίνδρων, το χρώμα των ηλεκτροδίων και του μονωτή θα σε βοηθήσουν να εντοπίσεις την πιθανή ύπαρξη βλαβών.

  • Δεν χρειάζεται να αλλάξεις πρόωρα τα μπουζί αν το χρώμα του μονωτή ή των ηλεκτροδίων είναι γκρίζο, καφέ ή χρυσοκίτρινο.
  • Ενδέχεται να χρειαστούν αλλαγή νωρίτερα, αν εντοπισεις λευκές επικαθίσεις, που συνήθως οφείλονται σε μεγάλη ποσότητα λαδιού στο θάλαμο καύσης ή σε κακής ποιότητας λάδι.
  • Αν βρεις μαύρες επικαθίσεις αιθάλης στα μπουζί, τότε θα χρειαστεί να τα αλλάξεις. Συνήθως, αυτές υποδεικνύουν πολύ πλούσιο μείγμα ή βλάβες στην ανάφλεξη.
  • Τα λαδωμένα μπουζί υποδεικνύουν ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στον κινητήρα. Θα χρειαστεί να τα αλλάξεις, αφου επισκευάσεις πρώτα τον κινητήρα!
  • Αν τα ηλεκτρόδια των μπουζί έχουν λιώσει ή έχουν λευκά στίγματα, ενδεχομένως να υπάρχει κάποια βλάβη στο σύστημα ψύξης ή τα μπουζί είναι ιδιαίτερα υψηλής θερμικής διαβάθμισης και απαιτείται η αλλαγή τους.

Πώς αλλάζω τα μπουζί:

  1. Άνοιξε το καπό. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα κάλυμμα φτερού, για να μην προκαλέσεις ζημιές στη βαφή και τα πλαστικά του αυτοκινήτου.
  2. Με τη βοήθεια του εγχειριδίου χρήσης του αυτοκινήτου σου, βρες σε ποιο σημείο βρίσκονται τα μπουζί. H θέση τους ενδέχεται να διαφέρει ανάλογα με την έκδοση του οχήματος.
  3. Για να έχεις πρόσβαση στα μπουζί, θα χρειαστεί να αφαιρέσεις τα ακόλουθα τμήματα:

    το κάλυμμα κινητήρα

    τα εξαρτήματα του κινητήρα

    τα πλαστικά πάνελ

    τους ακροδέκτες

    τους σωλήνες.

  1. Αποσύνδεσε τα καλώδια που μεταφέρουν το ρεύμα στα μπουζί (μπουζοκαλώδια).
  2. Πάρε ένα μπουζόκλειδο και εφάρμοσέ το στο μπουζί.
  3. Ξεβίδωσέ το προσεκτικά για να αποφύγεις το σπάσιμο ή το στράβωμα του μπουζί. Σε κάποιες περιπτώσεις, μπορεί τα μπουζί να είναι τοποθετημένα βαθιά και να μην είναι ορατά με την πρώτη.
  4. Εγκατάστησε τα καινούρια μπουζί και βίδωσέ τα σφιχτά.
  5. Επανασύνδεσε τα καλώδια.
  6. Επανατοποθέτησε τα τμήματα που αφαίρεσες προηγουμένως.
  7. Κλείσε το καπό.
  8. Βάλε μπροστά τον κινητήρα, για να τσεκάρεις ότι όλα λειτουργούν σωστά.
  9. Αν τυχόν κάτι δεν λειτουργεί είτε γιατί είναι ελαττωματικό είτε γιατί δεν το έχεις βιδώσει καλά, ο κινητήρας θα ρετάρει. Δεν θα παράγεται σπινθήρας σε κάποιον από τους κυλίνδρους και το αμάξι θα πηγαίνει σχετικά αργά.
  10. Σε αυτήν την περίπτωση, βγάλε ξανά τα καλώδια και τσέκαρε τα μπουζί: άλλαξέ τα αν είναι ελαττωματικά ή βίδωσε τα πιο σφιχτά με το μπουζόκλειδο, αν χρειάζονται βίδωμα.

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

ΗΠΕΙΡΟΚΑΤ ΑΕ - Ηπειρωτική Κατασκευαστική Α.Ε.
Τάτσης Άγγελος - Τζίμα Αριστέα - Οδοντοτεχνικό Εργαστήριο
RATECH - Τεχνικό Γραφείο Αναλκυστήρων
ΕΠΙΠΛΑ ΑΦΟΙ ΤΑΣΣΟΥ
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline